Jeśli chcesz, aby Twoje biuro działało tak sprawnie i produktywnie, jak to tylko możliwe, musisz usprawnić swoje opcje przechowywania i zadbać o to, aby wszystko było aktualne.
Jednym z największych biurowych marnotrawców czasu są biurowe rozwiązania magazynowe, które nie są prawidłowo zorganizowane, zawierają nieaktualne informacje i ogólnie są trudne w użyciu. Dobra wiadomość jest taka, że dzięki kilku przydatnym poradom zorganizowanie magazynu jest o wiele łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać.
- Regularnie przeprowadzaj sesje "odchwaszczania", być może co kilka miesięcy, aby mieć pewność, że nie przechowujesz informacji dłużej, niż jest to konieczne
- Uporządkuj informacje zawarte w nowoczesnych szafach biurowych w sposób odpowiedni dla osób, które z nich korzystają, np. alfabetycznie, numerycznie, co jest najlepsze dla konkretnej wykonywanej pracy?
- Umieść urządzenia magazynowe w rozsądnym miejscu, aby pracownicy nie musieli ciągle wstawać i chodzić po biurze w poszukiwaniu informacji
- Jeśli to tylko możliwe, rozważ cyfryzację pamięci masowej
- Stosuj ścisłą zasadę "drukuj tylko w razie potrzeby", aby ograniczyć ilość przechowywanej dokumentacji.
Dzięki tym przydatnym pomysłom na organizację pamięci masowej o wiele łatwiej będzie Ci być produktywnym na co dzień.
Czy przychodzą Ci do głowy jakieś inne przydatne pomysły?