Czy siedząc przy biurkach w swoich biurach macie czasem wrażenie, że ktoś kradnie Wam czas?
Zaczynacie pracę i zanim się zorientujecie, minęły już dwie godziny! Być może zrobiliście wiele w ciągu tych dwóch godzin, ale prawdopodobieństwo jest takie, że wpatrujecie się w zegar i zaczynacie panikować, ponieważ nie byliście tak produktywni, jak byście chcieli.
Brak wystarczającej liczby godzin w ciągu dnia nie ma nic wspólnego z tym, że nie pracujesz wystarczająco dużo i całkowicie dotyczy tego, jak inteligentnie pracujesz. W tym przypadku, zrozumienie i zidentyfikowanie największych pożeraczy czasu z fotela biurowego jest najlepszym sposobem na odzyskanie tych skradzionych godzin i wykorzystanie ich dla większego dobra.
Jakie są więc największe pożeracze czasu w nowoczesnym środowisku biurowym?
Możesz być zaskoczony, aby dowiedzieć się o kilku z nich!
- Ciągłe sprawdzanie e-maili - Możesz myśleć, że jesteś na bieżąco, starając się nie przegapić niczego ważnego, ale w rzeczywistości tracisz więcej czasu niż zdajesz sobie sprawę! Jest bardzo mało prawdopodobne, że cokolwiek wysłane przez e-mail nie może poczekać kilka godzin, jak gdyby to było naprawdę ważne, podnieśliby telefon! Sprawdzaj swoją pocztę trzy razy dziennie - raz rano, raz po lunchu i raz przed wyjściem z biura.
- Pisanie list rzeczy do zrobienia, których nigdy nie dotykasz - Czy chętnie piszesz listy rzeczy do zrobienia, ale potem rzadko na nie patrzysz i po prostu kończysz na tym, że od tego momentu zaczynasz swój dzień? Marnujesz około pół godziny każdego dnia, robiąc listę i nie używając jej! Zamiast tego, jak najlepiej wykorzystać swoją listę i faktycznie zrobić to, co zapisałeś, w kolejności, w jakiej nadałeś jej priorytet!
- Multitasking - Ogromne nie-nie. Możesz myśleć, że przez multitasking jesteś rzeczywiście robi dwie rzeczy na raz, ale nie jesteś, jesteś po prostu skacze z zadania do zadania i nie naprawdę robi postępy. Zwiększasz również swoje szanse na popełnienie błędów. Wybierz zadanie, ukończ je, a następnie przejdź do następnego.
- Chodzenie do drukarki za każdym razem, gdy coś drukujesz - Będziesz tracić ogromne ilości czasu każdego dnia, wstając i chodząc do drukarki bez przerwy! Poczekaj, aby wydrukować to, czego potrzebujesz i zrobić kilka wydruków wsadowych w ciągu dnia - zaoszczędzisz czas!
- Nie biorąc swoje przerwy - Wierzcie lub nie, ale nie biorąc swoje przerwy jest rzeczywiście ogromny marnotrawstwo czasu, ponieważ twój mózg staje się mglisty i nie można skoncentrować lub skupić się na tym, co trzeba zrobić. Weź swoje przerwy i zobaczyć, jak wiele łatwiej jest skoncentrować się po tym.
- Nie pić wystarczająco dużo wody - Ponownie, dziwny jeden, ale prawdziwy! Musisz pozostać nawodniony, aby zachować koncentrację, więc upewnij się, że pijesz dużo wody każdego dnia, być może uzupełniając swoją butelkę wody, gdy tylko zmierzasz w pobliżu fontanny.
- Odwlekanie - Tak, jeden z największych pożeraczy czasu na naszej planecie. Przestań odkładać rzeczy na jutro, bo nie wiesz, od czego zacząć. Zrób je teraz, albo podziel na mniejsze kamienie milowe. Zrobisz postępy i poczujesz się za to lepiej. Nawet jeśli obudzisz się po złej stronie łóżka w poniedziałkowy poranek i naprawdę nie chcesz zmierzyć się z trudnym zadaniem, popchnij się do jego wykonania, a osiągniesz o wiele więcej.
- Niepotrzebne spotkania - Ile spotkań odbywasz w ciągu jednego tygodnia? A ile z nich jest faktycznie produktywnych? Niepotrzebne spotkania to jeden z największych pożeraczy czasu w biurze, więc bierz w nich udział tylko wtedy, gdy naprawdę musisz, i być może zasugeruj spotkania na stojąco lub pieszo, aby uniknąć niepotrzebnego czasu spędzonego przy stołach w sali konferencyjnej.
- Zawsze mówienie "tak" - Czasami dobrze jest powiedzieć "nie". Nie można ciągle mówić "nie", ale jeśli naprawdę nie ma się na coś czasu, wolno to powiedzieć! Mówienie "tak" przez cały czas zakłóca twój przepływ i powoduje stres, z powodu niemożliwego do opanowania obciążenia pracą.
- Zagracone, niezorganizowane biurko - Czy widzisz materiał, z którego wykonane jest Twoje biurko, czy jest ono zagracone papierami i innymi przedmiotami? Oczyść swoje biurko i upewnij się, że wszystko jest uporządkowane. W rezultacie zaoszczędzisz mnóstwo czasu na szukaniu rzeczy i zrobisz więcej.
Czy jesteś winny któregoś z tych nawyków marnowania czasu?