Zaraz po recepcji poczekalnia będzie takim miejscem, które staje się wizytówką firmy w oczach klienta. Dlatego, dbając o wygodę naszych klientów powinniśmy zadbać o jak najlepsze przygotowanie poczekalni. Większość firm przygotowuje ją zaraz obok wejścia do biura bądź też blisko samej recepcji.
Poczekalnia mus być wielkością dostosowana między innymi do rodzaju działalności oraz tego jak wielu klientów może się w naszej firmie pojawiać. Natomiast, jeśli chodzi o charakter pomieszczenia można wybierać formy nowoczesne, które mają charakter minimalistyczny. Elementem kluczowym będzie miejsce do siedzenia dla osób, które czekają. Warto postawić na wygodne krzesła bądź też kanapy, na których klient nie będzie się męczył. Jeśli chodzi o kolorystykę najlepiej stawiać na proste formy i kolory powszechnie stosowane. Chyba, że firma ma charakter kreatywny to wtedy przy wystroju również można się wykazać tą kreatywnością. W poczekalni firmowej warto również postawić jakiś funkcjonalny stolik, przy którym klient będzie mógł wypić kawę czy przeczytać gazetę. W zależności od tego jak długi może być czas oczekiwania warto również postarać się o przygotowanie elementów, dzięki którym klient nie będzie się tam nudził. Można oczywiście udostępnić bezprzewodowy internet, dać dostęp go gazet.
Ogólnie chodzi o komfortowe i przyjemne warunki dla klienta. W aranżacji poczekalni trzeba między innymi pomyśleć o tym jakie oświetlenie chce się zrealizować. To także ważny element, o który warto się postarać. Obecnie można postawić na światło LED, które obecnie uważane jest za jedno z najlepszych ponieważ daje bardzo dobre oświetlenie, a jednocześnie jest bardzo oszczędne. W poczekalni można powiesić własne dyplomy czy certyfikaty, które będą elementem wskazującym na to, że jesteśmy profesjonalistami i doskonale wiemy jak zadbać o klienta. Przestrzeń powinna być tak aranżowana, że jako całość będzie w stanie nawiązywać do prowadzonej firmy i tym samym będzie klientom przypominała do jakiej firmy się zgłosili.