Praca sekretarki lub asystentki to praca, która będzie wymagała naprawdę szerokie wiedzy i to w różnych dziedzinach. Okazuje się bowiem, że trzeba stać się prawą ręką prezesa i zajmować się różnymi sprawami. Dlatego właśnie należy połączyć w sobie umiejętności z różnych dziedzin. Jeśli pracuje się na tym stanowisku trzeba być w ciągłym ruchu, wiedzieć jak najwięcej i kontrolować między innymi to co dzieje się na świecie. Do tego dochodzi kwestia dbania o własne nerwy, ponieważ będzie to takie stanowisko pracy, które może się okazać niezwykle stresujące. Przygotowaliśmy wiec kilka zasad dla osób, które muszą wziąć pod uwagę osoby, które pracują na takich stanowiskach.
1. Zasada tajemnicy zawodowej Jest to zasada, która obowiązuje w coraz większej ilości firm. Oznaczać będzie, że pracownik ma zakaz podawania do publicznej wiadomości informacji, które związane są z działalnością firmy, w której się pracuje. Gdy ma się dostęp do poufnych informacji nigdy nie przekazujmy ich innym.
2. Zasada tajemnicy powiernictwa Gdy ktoś w firmie powierza nam jakieś informację nie powinniśmy ich przekazywać dalej. Osoba, która pracuje jako sekretarka będzie miała dostęp do wielu informacji, jednak jako profesjonalistka musi pamiętać, że bardzo ważna w jej pracy będzie odpowiednia dyskrecja.
3. Zasada autorytetu Zadaniem takiego pracownika jest przekazywanie dalej informacji, które podaje szef. Dlatego ważne będzie ich przekazywanie w pełni bez próby manipulowania autorytetem szefa. Nie można podważać jego decyzji i nawet jeśli się z nimi nie zgadzamy, trzeba je neutralnie przekazać innym pracownikom.
4. Zasada czasu Zadaniem pracownika, który jest sekretarzem będzie dbanie o to, by jego szef miał odpowiednie możliwości pracy nad swoimi projektami. Trzeba między innymi dobrze dbać o zarządzanie jego czasem oraz to, by inni niepotrzebnie mu go nie zajmowali.
5. Zasada dobrego wrażenia Sekretarka bardzo często jest osobą, która będzie wizytówką firmy. Dlatego osoba, która zajmuje takie stanowisko musi tworzyć rzeczywiście dobre wrażenie. Ważna jest tutaj estetyka w wyglądzie jak i też kompetencja, jeśli chodzi o kwestie związane z wykonywanym zawodem.